0.00
Background pattern
Aktīvie filtri: Mainīt filtrus

Ziemas riepas

  Ziemas riepu gumijas sastāvs, salīdzinot ar vasaras vai vissezonas riepām, ir mīkstāks, protektora dziļums ir lielāks un tajā ir iestrādātas lameles labākai riepu saķerei ar ceļu aukstā laikā, sniegā un uz ledus. Lai gan ziemas riepas (ja tās nav radžotas) drīkst lietot visu gadu, tas nav ieteicams siltā laikā, vasarā, jo tad ziemas riepu saķere ar ceļu samazinās, Tās pastiprināti dilst un palielinās arī to radītais troksnis.     Ceļu satiskmes noteikumi nosaka obligātu ziemas vai vissezonas (riepu ar M+S marķējumu) riepu lietošanu no 1. decembra līdz 1. martam. Šajā periodā minimālais riepu protektora atlikums nedrīkst būt mazāks par 4mm. Savukārt ar radžotām riepām drīkst braukt laika posmā no 1. oktobra līdz 1. maijam.     Turpini lasīt par ziemas riepu tipiem un to īpašībām zemāk. 

   Ziemas riepas iedalās 3 tipos – eiropas tipa ziemas riepas, skandināvijas tipa ziemas riepas un radžotas ziemas riepas. Katram no šiem riepu tipiem ir savi plusi un mīnusi.

 

   Eiropas tipa ziemas riepas ir ar salīdzinoši cietāku gumijas sastāvu un līdz ar to ar labāku veiktspēju pie lielākiem ātrumiem, jo riepas būs stabilākas, mazāk „peldēs”. Eiropas tipa ziemas riepas būs labākas maigākas ziemas apstākļos – uz slapja ceļa, slapja sniega apstākļos, uz sausa asfalta. Tās būs stabilākas pie lielākiem ātrumiem, labāk attīrīsies no ūdens un slapja sniega. Jā pārsvarā pārvietojaties pa pilsētu vai tīrītiem ceļiem, tad šī būs ļoti laba izvēle. Šīs riepas attiecīgi būs ar zemāku veiktspēju bargos ziemas apstākļos uz ledus, liela sniega, pie īpaši zemām temperatūrām. Šis ziemas riepu tips pēdējos gados iegūst ar vienu lielāku popularitāti klientu vidū.

 

   Skandināvijas tipa ziemas riepas jeb frikcijas riepas savukārt būs piemērotas tieši bargiem ziemas apstākļiem, tās strādās labāk uz ledus, piebraukāta sniega, sniega, lielos mīnusos. Tām ir mīkstāks gumijas sastāvs, izteikti asa protektora kante, kas palīdz manevrēt un veikt pagriezienus uz slidena ceļa. Šīm riepām ir izteiktākas un dziļākas lameles, lai nodrošinātu labāku saķeri uz ledus un piebraukāta sniega. Un tieši šo īpašību dēļ šādas riepas nav ieteicams lietot vasarā, siltā laikā. Šo riepu gumija kļūst mīksta un auto var sākt „peldēt” vai slīdēt pie straujākiem manevriem vai straujas bremzēšanas. Salīdzinot ar eiropas tipa ziemas riepām, frikcijas riepas nebūs tik labas uz slapja un sausa ceļa seguma, tām būs mazāka stabilitāte lielos ātrumos un visbiežāk tās būs skaļākas un ar augstāku degvielas patēriņu.

 

Trešais ziemas riepu tips ir radžotas riepas. Šo riepu pārākums būs sajūtams tikai bargākajos ziemas apstākļos uz ledus un piebraukāta, sablietēta sniega. Šādos apstākļos radžotas riepas būs galvastiesu pārākas par citām ziemas riepām. Bet tikai šajos apstākļos. Pārējā laikā radžotas riepas būs ar zemāku veiktspēju un zemāku komfortu. Radžotas riepas ir skaļas un arī ar augstāku degvielas patēriņu. Uz sausa vai slapja asfalta tās var arī vairāk slīdēt, jo protektora gumijas saķere ir zemāka dēļ radzēm. Šīs riepas ir visdrošākās uz ledus un piebraukāta sniega, bet pārējā laikā jāsamierinās ar to trūkumiem.

   Pirms izvēles izdarīšanas par labu radžotām riepām vēl jāatceras, ka vairākās Eiropas valstīs šādas riepas ir aizliegtas, jo radzes bojā ceļa segumu. Ja plānojat doties ar savu auto uz Eiropu ar radžotām riepām, atcerieties par šiem ierobežojumiem.

 

Bezmaksas piegāde!
Nodrošinām bezmaksas piegādi pa visu Latviju, ja pērkat jaunas riepas mūsu mājas lapā
Online pieraksts
Pieraksties uz montāžu sev vēlamajā laikā caur mājas lapu
Bezmaksas utilizācija!
Pērkot riepas pie mums, nolietotās riepas atstāj bez maksas